söndag 11 september 2011

My little Pony

En liten Engla har idag fyllt tre år, och jag fick äran att göra hennes tårtor.
Hon älskar My little Pony, och hennes mamma ville såklart överraska henne med en födelsedagstårta med dessa små söta hästar.
För min del blev det en riktig utmaning, för någon My little Pony (eller häst överhuvudtaget) har jag aldrig försökt mig på att modellera, men jag tvekade inte så länge på att göra ett försök, och jag ångrar mig inte, det var en riktigt skojig utmaning.
Jag letade fram en kartong med gamla leksaker efter mig själv, och hittade i den, en My little Pony, som fick agera modell. Med den ståendes mitt på bordet framför mig, försökte jag så gott det gick att göra en liknande, och faktiskt, så är jag inte helt missnöjd med resultatet ;-)

Det enda jag möjligtvis blev lite missnöjd med, var att jag inte fick ponnyn att stå upp. Den blev för stor och tung, så då valde jag att låta den ligga och mysa i gräset istället, men den ser rätt nöjd ut med det, eller hur!? ;-)

Beställningen var två tårtor, så på den andra provade jag att göra en annan modell på ponnyn, det var lite enklare att få till den så istället, och jag blev rätt nöjd med den tårtan också.

Tårtorna bestod båda två av vita bottnar, fyllda med hallonmousse, och blåbärsmousse. Spacklade med mjölksmörkräm, täckta med marsipan/sockerpasta.
Dekorationerna är gjorda av sockerpasta/flowerpaste och kristyr.
Kristyrsmeten gjorde jag tyvärr lite för lös, så gräset hann rinna lite innan det torkade.
Tårtorna fick god kritik :-)
Jag tycker det är så bra när man får feedback på det man gör. Positiv eller negativ.
Denna gång fick jag ett mail, där det stod att tårtorna blev lyckade, och att födelsedagsbarnet gillade dem :-D Såååå kul!!

Nu är det snart dags att sätta igång med tårtan till vår äldsta gosse, som fyller 8 år på onsdag. Av honom har jag fått rätt avancerade önskemål... Men jag ska göra mitt bästa.

//Lotta

Inga kommentarer: