söndag 16 oktober 2011

Bröllopskalas :)

Min morbror och hans sambo sedan 30 år tillbaka, tog och gifte sig i smyg för snart en månad sedan (bättre sent än aldrig!? ;)). Så igår tog vi (nästan hela släkten) och överraskade med ett litet knytkalas.
Tårtan föll såklart på min lott, och jag tyckte det var ett mycket trevligt uppdrag :)
Jag gjorde tårta så det skulle räcka till ca 35-40 pers, men eftersom vi bara blev 22 st, så blev det en hel del tårta över, så det nyblivna brudparet får väl äta tårta i flera dagar nu då...
Den innehöll vita bottnar, lemoncurdmousse och mjölkchokladmousse. Spacklad med vit marängkräm, täckt med sp/marsipan, och dekorationerna är gjorda i sp/fp.

Det blev en trevlig kväll med god mat och många glada skratt :)

1 kommentar:

Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] sa...

Hej! Du har tidigare varit med och tävlat om en Decomax dekorationssprits. Nu är det väl ändå dags att vinna en? :) Jag har startat upp en tävling idag - där du har chansen att kamma hem en Decomax lagom innan allt pepparkaksbak ;) Var gärna med!